TV Jiwo Kelate

TV MP PAS
Laman: http://mppas.blogspot.com


TV13 Jiwokelate

Koleksi Rakaman


Berita Jiwo Kelate

Berita

Dari blog-blog lain

Klik di sini untuk updates blog-blog Bahasa Inggeris

Friday, September 14, 2007

Berita dan Artikel

BPR Tangkap Anak Sifu Musa Aman?

Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Haji Musa Khan Bin Haji Aman Khan mula merasakan kerusinya membahang (panas) apabila Badan Pencegah Rasuah (BPR) menangkap anak 'Sifu'nya (Chia & Sons) dan dua rakannya bagi membolehkan mereka menjalankan siasatan berhubung pelbagai dakwaan rasuah yang dilakukan secara bersama atau bersendirian yang melibatkan Musa secara peribadi. (Selanjutnya)

Tiga MB, satu KM gugur?

Sekurang-kurangnya empat Menteri Besar (MB) dijangka digugurkan dalam rombakan kabinet bakal diumumkan oleh Perdana Menteri selepas pilihan raya umum. Empat MB disebut-sebut bakal digugurkan adalah Dato’ Seri Mohd Khir bin Toyo, Datuk Seri DiRaja Tajol Rosli, Datuk Abdul Ghani Othman dan Datuk Seri Musa Aman. (Selanjutnya)

Perang Rafidah dan Azalina bermula!

Akhirnya dapat juga Dato’ Seri Rafidah Aziz melemparkan bom jangka kepada Datuk Seri Azalina Othman Said merupakan musuh tradisi dengan isu perbelanjaan Kementerian Belia dan Sukan (KBS). Cuma ini cara Rafidah mahu bergasak dengan Azalina selepas bekas Ketua Puteri UMNO itu boleh terlepas merasmikan 22 mesyuarat Perwakilan Wanita UMNO pada Ogos lalu. (Selanjutnya)

Kesan gempa bumi gegar bangunan di beberapa negeri Semenanjung

KUALA LUMPUR: Gempa bumi berukuran 7.7 pada skala Richter yang berlaku di Wilayah Jambi, Selatan Sumatera pagi ini, 12 jam selepas gempa kuat berukuran 8.2 pada skala Richter di Bengkulu semalam turut menggegarkan beberapa bangunan tinggi di Pantai Barat semenanjung dan di Pahang mengakibatkan penghuninya menjadi cemas. (Selanjutnya)

Harga ayam masih tidak menentu

KUALA LUMPUR: Harga ayam di seluruh negara masih tidak menentu dengan terdapat segelintir peniaga menjualnya melebihi harga siling yang ditetapkan oleh kerajaan. (Selanjutnya)

BPR teliti laporan audit

KUALA LUMPUR: Badan Pencegah Rasuah (BPR) sedang memperhalusi Laporan Ketua Audit Negara 2006 berhubung perbelanjaan meragukan membabitkan beberapa kementerian dan agensi kerajaan, termasuk pada peringkat negeri, kata Pengarah Siasatannya, Mohd Shukri Abdul. (Selanjutnya)

DAP: MB S'gor perlu beri penjelasan

Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo digesa memberi penjelasan segera terhadap beberapa isu penting yang dibangkitkan dalam Laporan Ketua Audit Negara mengenai Kerajaan Negeri Selangor dan agensi-agensinya. (Selanjutnya)

Ceramah pembangkang: Polis tidak akan bertolak ansur lagi

Polis Terengganu tidak akan bertolak ansur lagi setelah sekian lama membenarkan pembangkang mengadakan ceramah tanpa permit 'hampir setiap malam' kata Ketua Polis Negeri, Datuk Ayub Yaakob. (Selanjutnya)

Mangsa kena tembak keluar hospital

KUALA TERENGGANU: Seorang pemuda berusia 21 tahun dari Jalan Masjid Pasir Panjang, di sini yang cedera terkena tembakan dalam rusuhan di Jalan Sultan Mahmud, malam Sabtu lalu dibenarkan keluar daripada Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), semalam. (Selanjutnya)

PLKN kena saman RM10j

KUALA LUMPUR: Kakak pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) yang meninggal dunia dua minggu lalu di Kem Latihan Cheneh Cemerlang (KLCC), Terengganu, memfailkan saman RM10 juta terhadap kerajaan dan komandan kem berkenaan. (Selanjutnya)

Dr M pindah ke wad biasa, berjalan tanpa dibantu

KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad, yang sedang menjalani rawatan pemulihan selepas menjalani pembedahan pintasan jantung, hari ini dipindahkan ke Wad Bunga Raya dari Unit Jagaan Rapi (ICU) Institut Jantung Negara (IJN). (Selanjutnya)

Nelayan pertikai kadar pampasan

MELAKA: Lebih 150 nelayan di Pantai Klebang, Klebang Besar, dekat sini mendakwa jumlah pampasan yang diterima berikutan kerja penambakan laut di kawasan berkenaan tidak sama dengan jumlah yang diperolehi nelayan di pantai berhampiran. (Selanjutnya)

Masjid Rokkee berusia 90 tahun diroboh kelmarin

KUALA LUMPUR: Walaupun pelbagai usaha dilakukan Ahli Jawatankuasa Surau Dang Wangi, di sini, untuk menyelamatkan surau yang dibina pada 1917 itu, kelmarin, sehari sebelum umat Islam di negara ini menyambut kedatangan Ramadan, ia sujud menyembah bumi. (Selanjutnya)

‘Buka puasa di hotel tak digalakkan’

KUALA LUMPUR: Amalan berbuka puasa di hotel dan restoran mewah yang menjadi satu gaya baru bagi warga kota adalah satu pembaziran yang bercanggah dengan syarak, kata beberapa ahli agama. (Selanjutnya)

Waheeda akui putus cinta gara-gara tidak direstui keluarga teman lelaki

SUKAR untuk percaya bahawa penyanyi yang terkenal membawakan lagu world music ini baru saja putus cinta. Bukannya apa, riak wajahnya yang sentiasa mengukir senyuman dan canda tawa sepanjang menjalani sesi fotografi membuatkan hati tertanya-tanya apakah dia sekadar bergurau atau memang serius. (Selanjutnya)

Suhakam to probe 'bloody' ceramah

Beginning next week the Human Rights Commission (Suhakam) will start its fact-finding programme into the clash in Kuala Terengganu last Saturday. (Full story)

A tsunami of excess funds not returned

Aid agencies tasked to distribute fund for victims in the deadly 2004 tsunami have yet to return RM5.5 million in excess funds to the government’s coffer.

“To date, only Pahang’s state treasury returned some RM1.2 million in excess,” according to the Auditor-General’s (AG) 2006 Report tabled in Parliament last Friday, under a chapter of follow-up to issues highlighted in its previous year report. (Full story)

No comments: