TV Jiwo Kelate

TV MP PAS
Laman: http://mppas.blogspot.com


TV13 Jiwokelate

Koleksi Rakaman


Berita Jiwo Kelate

Berita

Dari blog-blog lain

Klik di sini untuk updates blog-blog Bahasa Inggeris

Tuesday, September 18, 2007

Berita dan Artikel

Pegang betul-betul jaminan Najib harga petrol dijamin tidak naik

PUTRAJAYA: Kerajaan tidak akan menaikkan harga petrol tahun ini, sekalipun harga komoditi bernilai itu kini melonjak di pasaran antarabangsa, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memberi jaminan hari ini. (Selanjutnya)

Mangsa bah kecewa, tiada pihak hulur bantuan

SUNGAI PETANI: Lebih 60 buah keluarga di Kampung Seberang Terus Kota dan Alor Jawi di Kuala Muda yang hari ini terpaksa berpindah kerana banjir kesal kerana mendakwa tiada pihak yang datang membantu. (Selanjutnya)

Mustafa ada bukti SU Politik PM rancang rusuhan

Dato' Mustafa Ali bersedia untuk mendedahkan penglibatan Setiausaha Politik Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Dato' Wan Ahmad Farid Wan Salleh berhubung insiden yang berlaku di Batu Buruk pada 8 September lalu. (Selanjutnya)

Umno Terengganu mahu saman Mustafa Ali

Kerana membabitkan Ketua Umno bahagian Kuala Terengganu, Datuk Wan Ahmad Farid Salleh dalam kejadian rusuhan di Pantai Batu Buruk dan Jalan Sultan Mahmud, Kuala Terengganu pada 8 September lalu (Selanjutnya)

Hadi: PAS dimaklumkan lebih awal mengenai rusuhan 8 Sept

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, parti itu mudah mendapatkan maklumat terkini mengenai sesuatu kejadian kerana ia mempunyai ahli dan penyokong di semua agensi kerajaan, termasuk di kalangan anggota dan pegawai di Bukit Aman dan angkatan tentera. (Selanjutnya)

Batu Buruk: Klip video RTM hina perjuangan rakyat Palestin, Indonesia

KUALA LUMPUR: Klip video yang bertajuk 'ini bukan budaya kita' yang bermotifkan kempen kerajaan Umno/Barisan Nasional (BN) dalam isu rusuhan di Batu Buruk tanpa sedar atau tidak telah menghina perjuangan rakyat Palestin dan Indonesia. (Selanjutnya)

Batu Buruk: Umno dan polis terus guna media perbodohkan rakyat

Bagaimana dengan orang orang yang cuba menentang polis semasa hendak musnah babi di Melaka tempoh hari. Kenapa tak siar gambar mereka kat surat khabar? Ada pilih kasih pula.. (Selanjutnya)

Pilihan Raya Kampus, siswa UM diugut!

KUALA LUMPUR: Meskipun tarikh sebenar pilihan raya kampus belum diketahui lagi, namun perang psikologi antara puak yang bertentangan dalam kampus sudah mula berlaku. (Selanjutnya)

Pilihan raya kampus: Laptop siswa dirampas, bilik digeledah, notis ugutan!

KUALA LUMPUR: Demam Pilihan raya kampus (PRK) kini terus melanda mahasiswa dengan beberapa tindakan agresif yang didakwa mula dimainkan oleh pihak bahagian Hal Ehwal Pelajar serta kumpulan mahasiswa yang menggelarkan diri mereka Aspirasi. (Selanjutnya)

Peristiwa Batu Burok akibat pembesar hilang kawalan? - Ruhanie

Kepada pihak yang membaling batu sembunyi tangan, beliau mengingatkan, bagaimanakah jika kebenaran suatu hari nanti akan menafikan segala-galanya yang sedang diheboh-hebohkan? (Selanjutnya)

Ambrin Buang jayakan tugas, Ketua BPR bila lagi?

BPR adalah perunding bicara. Badan tawar menawar milik pemerintah.(Selanjutnya)

Minyak masak kurang sengaja dibuat-buat

MIRI: Persatuan Peniaga Bumiputera Miri Sarawak (PBMS) mendakwa segelintir pihak berkemungkinan telah mengada-adakan isu kekurangan bekalan minyak masak dengan tujuan mewujudkan pembelian berlebihan oleh pengguna Islam yang akan menyambut Hari Raya Aidilfitri tidak lama lagi. (Selanjutnya)

Iringi doa buat Catriona Ross

“Cat sangat-sangat memohon agar semua members, fans and friends…sama-sama berdoa dan membaca apa yang boleh agar semuanya berjalan lancar dan tenang. Walaupun Cat kuat mengharungi dugaan ini tapi….Dia tetap penentu segala, Allahu Akbar!” (Selanjutnya)

No comments: