TV Jiwo Kelate

TV MP PAS
Laman: http://mppas.blogspot.com


TV13 Jiwokelate

Koleksi Rakaman


Berita Jiwo Kelate

Berita

Dari blog-blog lain

Klik di sini untuk updates blog-blog Bahasa Inggeris

Saturday, September 22, 2007

Berita dan rencana

Yes, we are embroiled in a Constitutional Crisis

It is a shame that today our Rulers have to step in to defend the Constitution and rebuild our much-battered institutions. It is also a sad reflection of our UMNO-led governance. You have to expose this and do not worry about the authenticity of the information as my information is from impeccable sources. You will be doing Malaysians a great public service by exposing this latest Constitutional Crisis. (Full story)

Pita Lingam: Tidak perlu tubuh suruhanjaya diraja, kata PM

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini menolak desakan supaya ditubuhkan sebuah suruhanjaya diraja untuk menyiasat kontroversi ‘pita Lingam’. (Selanjutnya)

http://media1.malaysiakini.com/97/6c9920174b8f7954356eac21e5110d8c.jpg
(Sila klik imej di atas)

Surat layang terhadap Ahmad Fairuz timbul semula

Beliau berkata, antara dakwaan dalam surat tersebut ialah tuduhan bahawa Ketua Hakim Negara telah mengadakan perbincangan dengan seorang hakim Mahkamah Tinggi baru-baru ini mengenai satu keputusan kes saman di mana Datuk VK Lingam adalah peguam yang mewakili salah satu pihak terbabit. Penghakiman akhirnya dibuat menyebelahi pihak yang diwakili oleh Lingam.. (Selanjutnya)

Jangan sampai berlaku membeli-belah para hakim - Mahfuz

"Malah, jika tidak diambil tindakan sewajarnya, satu hari nanti Yang di-Pertuan Agong dan Raja-Raja Melayu mungkin terpaksa melihat institusi kehakiman menjadi pasaraya tempat shopping atau membeli-belah hakim," katanya. Seboleh-bolehnnya, kata beliau, janganlah satu hari nanti rakyat melihat perbuatan membeli-belah hakim seperti membeli daging babi di pasar. (Selanjutnya)

Nazri says he's unaware of judge fixing video

Nazri Aziz said he does not read the news in MalaysiaKini web portal, therefore he is unclear about the case currently. "There are reports in mainstream media, but I have no time to read the news," he told Sin Chew Daily in a phone interview. (Full story)

Simpati mencurah-curah ke blog Nurin

Satu blog yang didedikasikan khusus buat mangsa penderaan seks kejam, Nurin Jazlin Jazimin, yang dikebumikan hari ini menerima lebih 500 komen pengunjung (setakat berita ini ditulis - 612 komen pada 1.53 am, 22 Sept 2007) yang bersimpati dengan derita keluarga gadis sunti malang itu. Nama blog tersebut -- asalnya In Search of Nurin Jazlin (Pencarian Nurin Jazlin) -- kini ditambah dengan kata-kata "In Memory of Nurin Jazlin" (Nurin Jazlin Dalam Kenangan) selepas ujian DNA mengesahkan mayat di dalam beg yang ditemui di Petaling Jaya pada Isnin adalah mangsa. (Selanjutnya)

Nurin's killer may be capital's `Kampung Baru Molester'

The murderer may be a sex offender known as the ``Kampung Baru Molester,'' Arjunaidi Mohamed, assistant commissioner of police in Petaling Jaya, near Kuala Lumpur, said by phone today. The girl was identified yesterday as Nurin Jazlin Jazimin, after her parents accepted the results of a DNA test, he said. (Full story)

SPR daftar pengundi hantu, Ahirudin Attan, bekas editor eksekutif Malay Mail jadi mangsa

Terbaru, bekas wartawan kanan News Straits Times Ahirudin Attan telah 'didaftarkan' oleh SPR sebagai pengundi bagi pilhan raya umum ke -12 sedangkan menurut pengakuan Ahirudin yang lebih dikenali sebagai 'Rocky' beliau tidak pernah sama sekali mendaftar dan menunaikan kewajipan sebagai pengundi dalam mana-mana pilihan raya sekalipun. (Selanjutnya)

IJN: Selera Dr M bertambah baik dan menikmati makan sendiri

KUALA LUMPUR: Selera bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bertambah baik dan beliau makan dengan sendiri, demikian menurut Institut Jantung Negara (IJN). (Selanjutnya)

Cop under probe for having RM9mil

Sources said the officer with the rank of Superintendent is in his 40’s was believed to have been involved in five money-laundering cases in Johor. He is also being investigated for abuse of power. Meanwhile, a high-ranking police officer who had undeclared assets worth about RM27mil made the asset declaration on Wednesday to the Deputy Public Prosecutor in Putrajaya (Full story)

Demonstrasi dan boikot besar-besaran pilihan raya kampus!

Boikot adalah pilihan terbaik bagi menyatakan protes terhadap campurtangan yang sangat menjolok mata di kalangan Umno dan KPT. Boikot adalah lambang 'kekuasaan' mahasiswa. Ianya adalah kuasa memilih mahasiswa. Memilih untuk tidak terlibat dalam PRK samada mengundi atau menjadi calon. Hendak mengundi siapa lagi kalau sudah tahu kita akan kalah? Memilih calon-calon 'barua' di kalangan Aspirasi Umno adalah satu dosa. Memilih untuk membuang masa di universiti semasa PRK adalah membuat kerja-kerja lagha yang ditegah mana-mana agama. (Selanjutnya)

Pilihan raya kampus 2007, siswi dikasari ketika bangun qiamullail

Beliau yang merupakan penghuni Kolej Kediaman Ke sepuluh disoal siasat oleh Presiden Kolej, Arie Sakina yang terserempak dengannya pada jam 4.30 pagi 12 September lalu.

"Jika saya mendiamkan diri dia telah mengatakan saya tidak beradab. Saya tidak tahan mendengar kata-kata kutukan beliau lalu bertindak untuk keluar daripada bilik tersebut tetapi ditahan oleh dua orang rakannya. Mereka menahan dengan memegang saya serta merentap baju saya sehingga koyak," menurutnya lagi. (Selanjutnya)

Malaysia's food prices up ahead of Hari Raya

Higher wheat flour prices as of last Saturday have had a ripple effect on cakes and cookies being sold by bakeries, the New Straits Times reported on Tuesday. This followed a decision by seven major flour mills in the peninsula to raise their wheat flour prices. Enriched wheat flour is being sold at 30 sen higher, at up to RM2 (S$0.90) and RM2.10 per kg. (Full story)

Kumpulan hak asasi manusia mahu OIC campur tangan di selatan Thailand

BANGKOK: Gabungan kumpulan hak asasi manusia di Thailand meminta Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) menggesa kerajaan Thailand membebaskan lebih 600 penduduk Islam yang ditahan berkaitan pergolakan di selatan. (Selanjutnya)

No comments: