TV Jiwo Kelate

TV MP PAS
Laman: http://mppas.blogspot.com


TV13 Jiwokelate

Koleksi Rakaman


Berita Jiwo Kelate

Berita

Dari blog-blog lain

Klik di sini untuk updates blog-blog Bahasa Inggeris

Sunday, September 9, 2007

Berita Terkini

Lebih 500 merusuh

KUALA TERENGGANU: Lebih 500 orang dipercayai pengikut parti pembangkang merusuh dan bertindak agresif terhadap anggota polis setelah diarahkan bersurai daripada satu perhimpunan haram di Jalan Sultan Mahmud di sini malam ini. (Selanjutnya)

10 held for rioting at Keadilan ceramah

KUALA TERENGGANU: A crowd waiting to hear Parti Keadilan Rakyat politicians speak turned unruly in Jalan Sultan Mahmud, Batu Buruk here, last night, forcing police to fire tear gas and shoot water cannons at them. (Full Story)

Lagi pelatih PLKN mati

KUANTAN: Seorang pelatih Kem Latihan Khidmat Negara (PLKN) Cheneh Cemerlang, Kemaman meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di sini, malam tadi. (Selanjutnya)

Amanah Rakyat dilacurkan oleh pemimpin

KE MANA sebenarnya bangsa Melayu mahu dibawa? Apa sasaran pemimpin yang diberi mandat serta kepercayaan untuk melindungi dan menjadi payung umat Melayu berteduh? Sejauh mana ikhlasnya penguasa menjamin ketuanan di bumi merdeka terus kekal didomanasikan oleh Melayu? Mampukah kita melewati hari-hari mendatang dalam aroma kemerdekaan hakiki? (Selanjutnya)

Sandiwara di sebalik 'peletakan jawatan' Chan?

Apakah sebabnya Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Chan Kong Choy dilaporkan mahu melepaskan jawatannya sebagai menteri pengangkutan? Malaysia cuba menyelami isu tersebut. (Selanjutnya)

Tertanggal sendiri

KLANG: “Saya sedih dan kesal apabila doktor yang keluar dari bilik pembedahan memaklumkan, lengan kiri Yoke Shan tertanggal sendiri sejurus diusik dan tidak dipotong. (Selanjutnya)

Spend, spend and overspend

THE budget monitoring systems are not up to expectations resulting in some ministries and departments overspending. Some spent without an allocation, some spent less than 50 per cent of their budgets and some did not spend for the purpose the budgets were approved. (Full Story)

‘The bystanders did nothing’

KUALA LUMPUR: He was punched and kicked by a group of Mat Rempit — but what hurt him most was the attitude of the bystanders who stood by as if watching a show. And he is a cop trying to stop the Mat Rempit menace from terrorising the public! (Full Story)


6,000 terjejas banjir empat negeri

KUALA LUMPUR: Kira-kira 6,000 penduduk dari empat daerah di Pulau Pinang, Perak, Melaka dan Johor terpaksa dipindahkan ke pusat penempatan sementara apabila rumah mereka dilanda banjir hari ini. (Selanjutnya)

Kastam ditegur bazir aplikasi

KUALA LUMPUR: Jabatan Kastam Diraja Malaysia (Kastam) ditegur kerana merancang untuk membangunkan sistem perkomputeran baru bernilai RM451.3 juta, sedangkan projek terdahulu, Sistem Maklumat Kastam (SMK) yang bernilai RM290.12 juta tidak dilaksanakan dengan baik. (Selanjutnya)

Ustazah tak mahir jawi

KUALA TERENGGANU: Kerajaan negeri memandang serius gejala ustazah di sekolah di negeri ini yang tidak mahir menulis dan membaca tulisan Jawi. (Selanjutnya)

30,484 peminjam ingkar PTPTN bakal dikenakan tindakan

KUALA LUMPUR: Sehingga tahun 2006, sebanyak 30,484 nama peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang gagal menjelaskan pinjaman dihantar kepada Panel Peguam untuk penghantaran notis ketiga. (Selanjutnya)

Selaraskan yuran PIBG

KUALA LUMPUR: Majlis Permuafakatan Persatuan Ibu Bapa dan Guru Kebangsaan (MPPIBG) menyifatkan pemansuhan yuran tahunan sekolah akan lebih bermakna jika yuran PIBG yang kini berbeza-beza diselaraskan. (Selanjutnya)

Kes Senator Norhayati dibicarakan 11 September depan

KUALA LUMPUR: Senator Datin Paduka Norhayati Onn dua tahun lalu pernah menggemparkan negara berhubung isu gambar kontroversinya dengan Ahli Parlimen Gombak, Dato' Dr Rahman Ismail yang didedahkan oleh wakil rakyat DAP dipercayai akan 'hangat' kembali berikutan kesnya bakal dibicarakan tidak lama lagi. (Selanjutnya)

Kerjasama dengan IIM tangani isu Integriti

KUALA LUMPUR: Polis Diraja Malaysia (PDRM) yakin projek usahasama dengan Institut Integriti Malaysia (IIM) mampu membantu menangani isu integriti yang bukan sahaja timbul dalam pasukan itu malah menjadi isu sejagat yang melanda semua organisasi dan institusi kenegaraan. (Selanjutnya)

Solat Hajat Untuk Nurin Selasa, Ganjaran Maklumat Cecah RM18,000

KUALA LUMPUR: Keluarga Nurin Jazlin Jazimin, kanak-kanak yang hilang semasa ke pasar malam di Seksyen 1, Wangsa Maju pada 20 Ogos lalu, merancang untuk mengadakan solat hajat pada Selasa ini sempena hari jadinya yang kelapan. (Selanjutnya)

Cerita Artis Kita: Parut buah dada

MACAM-MACAM cerita dunia artis. Setakat cucuk sana suntik sini, sudah cerita basi. Ada yang sanggup melakukan lebih demi kecantikan. Bukan saja bahagian muka, ada yang ‘membugarkan’ kawasan dada, pinggul dan kaki. (Selanjutnya)

Cerita Artis Kita: Air penunduk lelaki

KISAH artis bermain bomoh atau dukun juga bukan perkara baru. Jin dan hantu juga makhluk ciptaan Ilahi, tetapi ada yang menggunakan mereka untuk jalan salah. Konon ilmu halus ini digunakan untuk tujuan naikkan seri wajah, ‘menundukkan’ orang atau lebih jahat, pakai ilmu santau. (Selanjutnya)

Gejolak jiwa muda Ashraf

SITUASINYA penuh dengan aroma romantis. Di tepian pantai, dalam situasi penuh santai. Tanpa sedar insiden itu berlaku dan dia sendiri mengakui itu adalah kesilapan kerana terlalu mengikut gejolak rasa jiwa mudanya. (Selanjutnya)

Ramai artis muda buta sejarah negara sendiri

MERIAH betul sambutan ulang tahun tahun kemerdekaan negara kita tahun ini. Terasa meriah lebih daripada sambutan hari raya. Baguslah begitu. Kak Pora sempat juga ikut kawan-kawan berkumpul di Dataran Merdeka pada 31 Ogos lalu, fuh... sesak betul. Dari tempat parkir kereta ke dataran itu, Kak Pora kena berjalan 40 minit untuk sampai di sekitar Dataran Merdeka. (Selanjutnya)

No comments: