TV Jiwo Kelate

TV MP PAS
Laman: http://mppas.blogspot.com


TV13 Jiwokelate

Koleksi Rakaman


Berita Jiwo Kelate

Berita

Dari blog-blog lain

Klik di sini untuk updates blog-blog Bahasa Inggeris

Tuesday, September 18, 2007

Berita

Tragedi Batu Buruk: PAS jumpa Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Rabu

PAS akan menyerahkan memorandum mengenai Tragedi Batu Burok yang berlaku pada 8 September lalu kepada Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Melayu untuk dipersembahkan kepada Kebawah Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu esok (Rabu 19 September 2007). (Selanjutnya)

Isu Khinzir

Dato’ Haji Ab. Halim bin Ab. Rahman [Pengkalan Chepa]: Terima kasih Kota Melaka, terima kasih Tuan Yang di-Pertua. Saya rasa isu yang besarnya, yang basic ataupun pokok isunya alam sekitar. Cuma berlaku kebetulannya khinzir itu. Ini tak boleh nak lari daripada pergi masalah khinzir yang salah tapi alam sekitar ini perlu diperbetulkan.

Dalam Islam, walaupun khinzir dan anjing ini tidak boleh dimakan oleh umat Islam tetapi mesti dihormati sebagai makhluk Allah. Nak tembak pun tak boleh, nak buat sakit pun tak boleh. Kalau orang Islam menembak atau membuat sakit kepada makhluk yang telah ditentukan oleh Allah ini, dia mendapat dosa. (Selanjutnya)

Tragedi Batu Burok

Saya rasa Yang Berhormat pun ramai yang memegang pistol. Waktu kita membawa pistol, polis mengajar kita sekiranya ada ancaman, mesti tembak ke atas tiga das. Sekiranya ancaman itu dengan menggunakan parang ke dengan apa, dia kata tembak, tetapi tembak itu adalah di bawah paras pinggang.

Saya nak tanya peristiwa di Terengganu ini adakah amaran itu dibuat? Tidak, dia tembak ke tidak? (Selanjutnya)

No comments: